به وب سایت اسپشیال اسلب خوش آمدید.

سنگ و سرامیک اسپشیال اسلب

ابزار همتراز کردن سرامیک

ابزار همتراز کردن سرامیک
ابزار همتراز کردن سرامیک | اسپشیال اسلب:

ابزار همتراز کردن سرامیک یک راه حل عمومی است که می توانید از آن برای نصب انواع سرامیک ها هم در داخل و هم در خارج از ساختمان استفاده کنید. با استفاده از این نوع تجهیزات، می توانید سرامیک ها را از هر نوع، صرف نظر از اندازه و ضخامت به راحتی نصب کنید و طرح های مختلف را به راحتی اجرا نمایید.

 

ابزار همتراز کردن سرامیک

در سال های اخیر، ابزار همتراز کردن در نصب سرامیک انقلابی در نصب سرامیک ها ایجاد کرده است. امروزه بسیاری از افرادی که سرامیک ها را نصب می کنند از این تجهیزات بهره می برند. ابزارهای مختلفی جهت همتراز کردن نصب سرامیک در بازار وجود دارد.

هر یک از این ابزارها به گونه ای طراحی شده است که سرامیک ها را با فاصله و سطح مناسب نصب کنند. بهترین راه برای اطمینان از اتصال عالی بدون لبه سرامیک ها، استفاده از ابزار همتراز کردن در نصب سرامیک است.

اکثر ابزارهای همتراز کننده برای نصب سرامیک شامل دو قطعه کلیپس و گوه هستند که برای فشرده سازی سرامیک ها طراحی شده اند. کلیپس به عنوان یک فاصله دهنده سرامیک عمل می کند و گوه را قادر می سازد تا فشار مورد نیاز برای تراز کردن سرامیک های مجاور را اعمال کند. یک کلیپس در زیر سرامیک قرار داده می شود و سپس سرامیک مجاور در بالای پایه آن قرار می گیرد، گوه سپس داخل کلیپس می رود و بالای دو سرامیک قرار می گیرد. سپس قطعات را می توان با استفاده از انبردست مخصوص تنظیم کرد تا سطحی صاف و بدون ناخنک ایجاد شود.

اساسا، ابزارهای همتراز کردن سرامیک به گونه ای طراحی شده است که سرامیک ها را به سمت بالا بکشد و در عین حال فشار رو به پایین نیز ایجاد کند. یک ابزار همتراز کننده به شما کمک می کند تا سطوح سرامیک را به خوبی تنظیم کرده و یک کفپوش کاملا صاف ایجاد کنید، در حالی که بسیاری از مشکلات مربوط به نصب سرامیک را کاهش می دهد.

 

دلیل استفاده از ابزار همترازی

چالش اصلی هنگام نصب سرامیک، ایجاد ناخنک یا لبه است. ناهماهنگی های که در لبه سرامیک ها در اثر نصب نادرست ظاهر می شوند، ظاهر تمام شده دیوارها و کف ها را خراب می کند. ابزار همتراز کردن در نصب سرامیک با قرار دادن کلیپس ها بین سرامیک و سپس اعمال فشار برای تراز کردن آنها با این مشکل مقابله می کنند.

لبه یا ناخنک سرامیک به تفاوت ارتفاع سرامیک های مجاور اشاره دارد. ناخنک اساسا تغییرات ارتفاع در میان لبه ‌سرامیک های مجاور هم را توصیف می‌کند. وقتی یک یا چند سرامیک از سطح بقیه بالاتر هستند، خطرات ایمنی را به همراه دارند که می تواند منجر به صدمات جدی شود. جدا از مشکل ایمنی آنها، لبه سرامیک می تواند از نظر ظاهری بسیار نامرتب باشند. هنگامی که ابزار همتراز کننده مناسبی را برای نصب سرامیک انتخاب می کنید، فرآیند نصب ساده تر و با بهترین نتایج همراه خواهد بود.

به زبان ساده ابزار همتراز کردن در نصب سرامیک در زمان و هزینه شما صرفه جویی می کنند. این ابزارها اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرند، یک سطح صاف را بر روی بسیاری از انواع مختلف بسترها بدون استفاده از فاصله دهنده ها ایجاد می کنند. همچنین اندازه گیره های این تجهیزات به گونه ای است که اتصال دوغاب را به صورت یکنواخت امکان پذیر می کنند. کلیپس های این ابزار یک جزء مصرفی هستند که پس از خشک شدن چسب شکسته می شوند. با این حال، گوه ها برای کارهای آینده قابل استفاده مجدد هستند و در هزینه شما صرفه جویی می کنند.

 

انواع ابزار همتراز کردن

قبل از نصب سرامیک ها باید از صاف و تراز بودن سطح زیر کار اطمینان حاصل شود. هر سرامیک باید با دست تنظیم شود تا خطر لب پر شدن آنها کاهش یابد. ابزار همتراز کردن در نصب سرامیک معمولا ساده هستند، اما تفاوت هایی بر اساس نوع عملکرد آنها وجود دارد.

 

کلیپس و گوه

ست کلیپس و گوه بیشتر از ایزارهای دیگر استفاده می شود، اما کنترل فشار بر روی آنها دقیق نیست. لازم است مراقب باشید که گوه را بیش از حد وارد گیره نکنید. اگر این اتفاق بیفتد، سرامیک باید بلند شده و دوباره تنظیم شود. همچنین زمان برداشتن کلیپس ها ممکن است سرامیک جابه جا شود.

ابزار همتراز کردن سرامیک

در روش کلیپس و گوه یک کلیپس پلاستیکی بین سرامیک ها قرار می گیرد. گیره دارای یک شکاف برای گوه است. پس از قرار دادن گوه در شکاف، فشار یا با دست یا با انبردست مخصوص اعمال می شود تا سطح سرامیک همتراز شود.

ابزار همتراز کردن در نصب سرامیک که شامل گوه ها هستند طوری طراحی شده اند که از زیر خط دوغاب جدا شوند. این کار را می توان پس از چسباندن سرامیک انجام داد؛ بنابراین پس از تنظیم، می ‌توان آن‌ها را تا زمانی که نیاز به برداشتن ندارند، به حال خود رها کرد.

 

 

 

همتراز پیچی (کلاهک پیچی)

نوع دیگر ابزار همتراز کردن سرامیک یک کلاهک پیچی است که از دو قسمت کلاهک و پیچ تشکیل شده است. هنگام استفاده از این ابزار، امکان اعمال فشار دقیق تری وجود دارد؛ بنابراین احتمال بالا آمدن بیش از حد سرامیک کاهش می یابد.

ابزار همتراز کردن سرامیک

صلیب کاشی (پلاستیک های تی شکل)

نوع سوم ابزار همتراز کردن نصب سرامیک پلاستیک های تی شکل است. پلاستیک ‌های تی شکل برای مبتدیان کمی راحت تر هستند، اما تنظیم آن‌ ها بیشتر طول می‌کشد. همچنین لازم است که سه یا چهار ساعت بعد از استفاده بازگردید تا ‌این ابزار را جدا کنید، زیرا قبل از اینکه ملات یا رقیق ‌کننده کاملا سفت شود، باید برداشته شوند.

ابزار همتراز کردن سرامیک

ابزار همتراز کردن در نصب سرامیک کلیپس و گوه، در ضخامت های مختلف موجود هستند. آنها می توانند هم به عنوان تراز کننده سرامیک و هم به عنوان فاصله دهنده استفاده شوند. کلیپس ‌های ⅛ اینچی رایج ‌ترین اندازه‌ مورد استفاده در این ابزارها هستند، اما برای شکاف بزرگ‌ تر و خط دوغاب ضخیم ‌تر، جداکننده ‌های مجزایی وجود دارد ارزان ‌تر هستند.

پلاستیک های تی شکل در یک اندازه ثابت تولید می شوند و اغلب ضخامت آنها ⅛ اینچ است. با این حال، آنها هرگز نباید به عنوان جدا کننده استفاده شوند. به طور کلی، پلاستیک های تی شکل تا ضخامت سرامیک 17 میلی متر (حدود ⅝ اینچ) قابل استفاده هستند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.