به وب سایت اسپشیال اسلب خوش آمدید.

سنگ و سرامیک اسپشیال اسلب

اندازه های استاندارد سرامیک اسلب و پرسلان

اندازه های استاندارد سرامیک
اندازه های استاندارد سرامیک اسلب و پرسلان | اسپشیال اسلب:

اندازه های استاندارد سرامیک اسلب و پرسلان به عوامل مختلفی از جمله نوع کاربرد و محل استفاده بستگی دارد. معمولا به سرامیک های بزرگتر از سایز 80 سانتی متر اسلب می گویند. رایج ترین اندازه های سرامیک اسلب و پرسلان شامل اندازه های 120 در 120، 150 در 150، 240 در 120 و 300 در 150 سانتی متر است. این سرامیک ها به ایجاد توهم فضای بزرگتر بسیار کمک می کنند.

سرامیک اسلب چیست؟

سرامیک اسلب نوعی سرامیک است که در ابعاد بزرگ تولید و به بازار عرضه می شود. قدمت تولید سرامیک به دوران باستان و مردمانی از جمله مصری ها، بابلی ها و آشوری ها برمی گردد. به عنوان مثال، هرم پله ای فرعون جوزر که در مصر باستان در حدود 2600 سال قبل از میلاد ساخته شده است، حاوی سرامیک های لعابدار رنگارنگ است. در آغاز قرن بیستم، سرامیک ها در مقیاس صنعتی تولید شدند و استفاده از آنها فراگیرتر شد.

سرامیک های با اندازه بزرگ در چند سال گذشته محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. سرامیک های اسلب در مقایسه با سرامیک های استاندارد معمولی، چالش های جدیدی را برای نصب کنندگان سرامیک ایجاد می کنند. هنگام نصب این سرامیک ها باید به نکات بسیار زیادی توجه داشته باشید تا سرامیک اسلب ترک نخورد و سالم نصب شود.

اندازه های استاندارد سرامیک اسلب

سرامیک های اسلب امروزه برای دکوراسیون داخلی و خارجی منازل و ساختمان های مختلف مانند سالن های سینما و تئاتر بسیار استفاده می شوند. این سرامیک ها در رنگ ‌ها و طرح‌ های مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند. سرامیک های با اندازه بزرگ می‌ توانند برای بزرگ ‌تر نشان دادن یک فضای کوچک‌ استفاده شوند و به دلیل یک تیکه بودن، تصور بصری بسیار زیبایی را خلق می کنند.

امروزه این سرامیک های بزرگ به دلیل داشتن مزایای بسیار زیاد در بین مردم بسیار محبوب شده اند. اندازه استاندارد سرامیک های اسلب معمولا 120*120 و 150*240 سانتی متر است.

بسیاری از مردم همچنین از ظاهر خطوط نازک دوغاب که معمولا در سرامیک های اسلب استفاده می شوند، لذت می برند. خطوط دوغاب کمتر، تعمیر و نگهداری را آسان تر می کند، زیرا سطح سرامیک معمولا راحت تر از دوغاب تمیز می شود. در نصب سرامیک های اسلب، ضروری است که قبل از گذاشتن هر سرامیک، کف زیرین یا بستر به درستی آماده شود. هر چه اندازه سرامیک بزرگتر باشد، این امر ضروری تر می شود. زیرا هر گونه فرورفتگی یا برآمدگی می تواند منجر به شکسته شدن این محصولات شود.

پرسلان چیست؟

پرسلان یک نوع سرامیک با پخت بالا است که سطحی مقاوم در برابر خراش و مواد شیمیایی ارائه می دهد. سرامیک پرسلان یکی از بادوام ترین سطوح موجود در بازار است که آن را برای فضای باز بسیار مفید می کند. سختی این نوع از سرامیک بر اساس درجه سختی موهس، 7 است. با توجه به پیشرفت های تکنولوژی و ماشین آلات، امروزه این نوع از سرامیک ها در اشکال، اندازه ها و طرح های مختلف مطابق با نیازها و خواسته های مصرف کنندگان تولید و به بازار عرضه می شوند.

برای تهیه پرسلان خاک رس را همراه با مواد معدنی مانند سیلیس، فلدسپات و سایر اکسیدهای معدنی که به استحکام و دوام این سرامیک کمک می کنند را ترکیب کرده و شکل مورد نظر را به آن می دهند. سپس آن را در یک کوره قرار می دهند تا در دمای بسیار بالا پخته شود.

 محصول نهایی یک ماده بسیار متراکم است که تقریبا در برابر لکه، گرما، اشعه ماورا بنفش، آب، خراش و ترک مقاوم است. لعاب‌ های رنگدانه ‌ای در حین ساخت اضافه می‌ شوند تا رنگ‌ ها و نقش‌ های متفاوتی بر روی پرسلان ایجاد شود. این لعاب باعث کاهش تخلخل، افزایش دوام و ایجاد روکش براق بر روی این محصولات می شود.

به بیان ساده، پرسلان یک نوع سرامیک بسیار بادوام، مقاوم در برابر آب، مواد شیمیایی و خش است. این نوع از سرامیک از مواد طبیعی از جمله خاک رس، کائولینیت، فلدسپات و کوارتز ساخته شده است. برای اینکه یک سرامیک به عنوان پرسلان در نظر گرفته شود، باید معیارهای بسیار تنظیم شده و کنترل شده را داشته باشد که مهمترین آنها جذب رطوبت است. پرسلان باید کمتر یا مساوی 0.5 درصد جذب رطوبت داشته باشد.

اندازه های استاندارد سرامیک پرسلان

دلایل زیادی برای انتخاب پرسلان نسبت به سایر پوشش های کف موجود در بازار است. این نوع از سرامیک ها طیف گسترده ای از مزایا را مانند دوام بالا، غیر قابل نفوذ در برابر آب، مقاوم در برابر میکروب، باکتری و کپک، ضد خش، مقاوم در برابر آتش و نگهداری ساده را ارائه می دهند. شما می توانید پرسلان را در فضاهای داخلی منازل، ورودی ها، پله ها و سایر سطوح افقی، عمودی یا منحنی استفاده کنید.

اسلب های پرسلان در دو اندازه و یک ضخامت تولید می شوند. رایج ترین اندازه های استاندارد اسلب پرسلان 118 در 69 اینچ و 126 در 68 اینچ با ضخامت 6 میلی ‌متر هستند. اسلب های پرسلان نیازی به نگهداری زیادی ندارند و بسیار سریع نصب می شوند. اسلب های پرسلان تقریبا در هر شرایطی استفاده می شوند، شما می توانید از آنها برای کف حمام، اطراف شومینه و هر جایی که می خواهید ظاهری یکپارچه از مواد پیوسته داشته باشد، استفاده کنید.

قیمت سرامیک اسلب و پرسلان

قیمت این محصولات بر اساس مواد به کار رفته، سایز، ضخامت، طرح، رنگ و شرکت تولید کننده بسیار متغیر است. برای اطلاع از قیمت های به روز انواع سنگ و سرامیک و کاشی و ملزومات مرتبط همانند چسب و لوازم نصب و همچنین خدمات مرتبط آنها نظیر برش واترجت،پریکات، تولید روشویی سرامیکی می توانید با فشردن دکمه زیر و از طریق واتساپ با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

وبلاگاسپشیال اسلب

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.