به وب سایت اسپشیال اسلب خوش آمدید.

سنگ و سرامیک اسپشیال اسلب

پریکات سرامیک چیست؟

پریکات سرامیک چیست؟
پریکات سرامیک چیست؟ | اسپشیال اسلب:

پریکات سرامیک تکنیکی است که در آن با استفاده از دستگاه واترجت برش هایی را با طرح های مختلف بر روی سرامیک ایجاد می کنند. امروزه طراحان ساختمان از این سرامیک ها در بسیاری از طراحی های داخل و خارج ساختمان استفاده می کنند. تولید کنندگان، پریکات سرامیک را در طرح ها و رنگ های مختلف برای طیف گسترده ای از سلیقه ها تولید و به بازار عرضه می کنند.

پریکات سرامیک چیست؟

امروزه سرامیک ها به یکی از اجزا اصلی طراحی داخل و خارج بسیاری از ساختمان ها تبدیل شده اند. این محصولات مزایایی بسیار زیادی مانند دوام بالا، مقاومت در برابر شرایط جوی، ضد آب بودن، ضد خراشیدگی و غیره ارائه می دهند.

سرامیک از مواد طبیعی مانند خاک رس تهیه می شود و برای پردازش در کوره های با دمای بالا پخته می شود. تولید کنندگان ممکن است برای بهبود خواص و زیبایی بیشتر سرامیک، هنگام پخت لعابی را بر روی سرامیک اعمال کنند. این لعاب اعمال شده باعث بهبود مقاومت سرامیک در برابر ساییدگی و سایر عوامل آسیب رسان می شود.

 

 

پریکات سرامیک نوعی برش در طرح های مختلف بر روی سرامیک های اسلب است که توسط دستگاهی به نام واترجت ایجاد می شود. پریکات سرامیک باعث خلق طرح های زیبا در سطح سرامیک اسلب خواهد شد. این برش شامل خطوط موازی، منحنی و بسیاری از طرح های دیگر است بنابراین در این روش هیچ محدودیتی برای برش وجود ندارد. برش پریکات سرامیک با واترجت مزایایی بسیار زیادی را ارائه می دهد که طراحان ساختمان از آنها برای چشمگیر کردن یک محیط استفاده می کنند.

سرامیک های مناسب پریکات

سرامیک های مناسب پریکات، از نوع سرامیک های مرغوب در فرمت بزرگ هستند. این نوع از سرامیک ها با نام سرامیک اسلب در بازار شناخته می شوند و در طرح، رنگ ها و بافت های مختلفی تولید می شوند. طراحان با استفاده از دستگاه واترجت بر روی این سرامیک خطوط زیبایی را ایجاد می کنند که نوع خطوط و طرح ها می تواند متناسب با سلیقه مشتری باشد.

دستگاه واترجت یک دستگاه مخصوص در زمینه برش انواع مواد مختلف مانند سرامیک است که مزایایی بسیار زیادی را ارائه می دهد. در این دستگاه برش به دو روش مانند برش با فشار آب بالا و برش با مواد ساینده بسیار ریز انجام می شود. برش با واترجت این امکان را به طراحان می دهد تا طرح های خاص را به راحتی، بدون ضایعات و لبه های سوخته، با قیمت مقرون به صرفه و دقت بالا بر روی سرامیک های اسلب ایجاد کنند. این نوع از محصولات برای محیط های خاص و چشم نواز با طرح های مختلف استفاده می شوند.

مزایای پریکات سرامیک

پریکات سرامیک مزایایی بسیار زیادی به طراحان داخل و خارج ساختمان ارائه می دهد. این نوع برش باعث ایجاد برش های دقیق بر روی سطح سرامیک می شود که زیبایی این محصولات را به مقدار زیادی افزایش می دهد. سرامیک ها بسیار بادوام و زیبا هستند، به همین به عنوان کفپوش یا پوشش بدنه بطور گسترده ای استفاده می شوند. پریکات سرامیک بیشتر به عنوان پوشش بدنه در داخل ساختمان استفاده می شود و زیبایی بسیار زیادی به محیط داخل ساختمان اضافه می کند. این نوع از سرامیک ها علاوه بر زیبایی بسیار شیک و مدرن هستند.

یکی از مهم ترین مزایای پریکات سرامیک سفارشی شدن این روش برش است. به این معنی که شما می توانید براساس طرح و رنگ مورد نظر خود، پریکات سرامیک را انجام دهید. پریکات سرامیک برای خلق زیبایی بیشتر، بهتر است بر روی سرامیک های ساده و بدون طرح انجام شود. برش با واترجت با فشار آب بالا، هیچ گونه تغییر شکل یا سوختگی در لبه های سرامیک به وجود نمی آورد، زیرا نوعی روش برش سرد است.

از دیگر مزایای پریکات سرامیک می توان به خلق طرح های بسیار زیبا بر روی سرامیک های اسلب اشاره کرد. برش با واترجت باعث ایجاد برش های یکپارچه و دقیق و خلق طرح های بسیار زیبا بر روی سرامیک های اسلب با کمترین قیمت می شوند. استفاده از این برش بر روی سرامیک های اسلب باعث شکل گیری طرح های کوچک و ساده می شود که امروزه در بازار بسیار محبوب شده اند.

معایب پریکات سرامیک

قبل از استفاده از پریکات سرامیک در طراحی به عنوان پوشش بدنه دیوار، باید از معایب آن نیز مطلع باشید. به دلیل استفاده از دستگاه واترجت برای برش، معایب این روش بسیار کم است. هنگام نصب این نوع از سرامیک ها باید بسیار دقت داشته باشید تا تقارن برش ها بهم نخورد، به همین دلیل باید از وسایل مناسب بندکشی استفاده کنید.

از معایب دیگر این روش می توان به جذب آلودگی در منافذ و برش های ایجاد شده بر روی سرامیک اشاره کرد. کسانی که از پریکات سرامیک برای پوشش بدنه دیوار خود استفاده می کنند، باید توجه داشته باشند که برای تمیز نگه داشتن این نوع از سرامیک ها، باید آنها را به خوبی تمیز کرده تا از ایجاد آلودگی و جرم در منافذ آنها جلوگیری کنند. یکی دیگر از آن، هزینه بالا برای نصب این نوع از سرامیک ها است زیرا نصب آنها را نمی توان به هر کسی سپرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.