به وب سایت اسپشیال اسلب خوش آمدید.

سنگ و سرامیک اسپشیال اسلب

سرامیک شیشه ای و انواع آن

سرامیک شیشه ای
سرامیک شیشه ای و انواع آن | اسپشیال اسلب:

سرامیک شیشه ای مدت‌ هاست که گزینه ی منتخب در دنیای طراحی داخلی است. به دلیل تنوع چشمگیر رنگ‌ ها و اشکال ‌ می ‌توان از آنها برای خلق آثار هنری کاملا سفارشی استفاده کرد. سبک طراحی این سرامیک ها دارای مزایای گسترده ای است، اما باید توجه داشته باشید که سرامیک های شیشه ای معایبی نیز دارند که باید از آنها مطلع باشید.

.

سرامیک شیشه ای چیست؟

.

سرامیک های شیشه ای محصولاتی هستند که از شیشه ساخته شده اند. شیشه در ساخت سرامیک ها مزایای زیادی از جمله دوام و زیبایی را ایجاد می کند. سرامیک شیشه ‌ای را می ‌توان برای موارد زیادی از آشپزخانه تا تزئین دیوارهای باغ استفاده کرد.

این مصالح انواع مختلفی دارند برخی روشن و برخی دیگر مات هستند، یا سندبلاست شده اند تا سطحی زبر داشته باشند. سرامیک های شیشه ‌ای می ‌توانند به صورت تک رنگ یا طرح‌ دار به روش‌ های مختلف تولید شوند و می‌ توان آن ‌ها را به اشکال مختلفی از جمله مربع، مستطیل، هشت ضلعی و مثلث برش داد.

انواع کوچک و سبک را می توان برای کاربردهای تزئینی و نوع سنگین‌ تر را می ‌توان به عنوان کف ‌پوش و پیشخوان استفاده کرد. همچنین می توان این سرامیک ها را روی سطوح گرمایش از کف نصب کرد تا گرما را به آرامی و به طور یکنواخت به داخل منتقل کند.

.

انواع سرامیک شیشه ای

.

سرامیک های شیشه ای در طیف وسیعی برای مطابقت با کاربردهای گوناگون در دسترس هستند. به عنوان مثال، انواع خاصی از آنها وجود دارند که برای تزئین استخر مناسب هستند، در حالی که برخی دیگر را می توان فقط برای ایجاد الگوهای تزئینی روی دیوارها یا کفپوش ها استفاده کرد. انواع سرامیک شیشه ای بر اساس کاربرد عبارتند از:

.

سرامیک های شیشه ‌ای استخر

این نوع از سرامیک ها در مجموعه‌ ای از اندازه‌ های کوچک موجود هستند و برای استفاده در منحنی‌ ها، گوشه ‌ها، پله ‌ها و حاشیه ‌های استخر کاملا مناسب هستند. نوع بکار رفته استخر فوق العاده بادوام و مستحکم هستند و می توانند در برابر مواد ضد عفونی کننده و غوطه وری در آب مقاومت کنند.

سرامیک شیشه‌ ای کف

نوع خاصی  ازآن را می ‌توان برای دستیابی به یک کفپوش بادوام و ماندگار استفاده کرد. آنها  به لطف سطح صاف و تزئینی در حمام‌ های خانگی بسیار محبوب هستند.

سرامیک شیشه ‌ای دیوار

نوع بکار رفته در دیوار اغلب در مقایسه با نوع بکار رفته در کف تزیینی تر و زیباتر هستند. زیرا نیازی به رعایت استانداردهای ایمنی که مقاومت در برابر لغزش سرامیک کف را تعیین می‌کند، ندارد.

سرامیک شیشه ای بازیافتی

شیشه ماده ای است که می تواند بارها و بارها بازیافت شود. سرامیک شیشه ‌ای بازیافتی دارای تنوع رنگی دلپذیر برای یک طراحی هیجان ‌انگیز یا جلوه ‌های ترکیبی در داخل ساختمان است.

کاربردهای سرامیک شیشه ای

سرامیک شیشه ای در حال حاضر به طور خاص برای زیباسازی فواره ها، نمازخانه ها، استخرها و سایر مناطق ساختمان استفاده می شود. این نوع از سرامیک ها واقعا از شیشه ساخته شده اند و معمولا رنگ خود را از پوششی که پشت سرامیک اعمال می شود، می گیرند.

این محصولات را می توان در کاربردهای تجاری و مسکونی برای تزئین دیوارها و کف استفاده کرد. این سرامیک ها می ‌توانند دارای پوششی برای افزایش مقاومت در برابر لغزش برای کاربرد در مناطق مرطوب مانند حمام باشند.

امروزه افزایش چشمگیری در محبوبیت آنها به وجود آمده است. شاید مشاهده کرده باشید که هر ساختمان، چه مسکونی یا چه تجاری، از این نوع سرامیک برای تزئین کفپوش و دیوارهای داخلی و خارجی استفاده می کند.

.

مزایا و معایب سرامیک شیشه ای

.

سرامیک شیشه ای را می توان در تمام قسمت های خانه از حمام و آشپزخانه گرفته تا فضاهای داخلی و خارجی استفاده کرد. مزایا و معایب آن عبارتند از:

.

مزایای سرامیک شیشه ای

.

آنها با محیط زیست سازگار هستند و بیشتر از مواد بازیافتی ساخته شده اند. ساخت آنها نسبت به سرامیک های دیگر انرژی کمتری نیاز دارد. این بدان معناست که آنها نسبت به سرامیک های دیگر ردپای کربن کمتری دارند.

این سرامیک ها آب را جذب نمی کنند. هنگامی که از آنها در آشپزخانه استفاده می کنید، لازم نیست نگران تراوش آب در سرامیک ها و تاب برداشتن آنها باشید.  در مقایسه با سرامیک های دیگر، میزان جذب صفر درصدی دارند.

اگر سرامیکی می خواهید که به راحتی تمیز شود، این نوع سرامیک انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. تنها چیزی که برای تمیز کردن این سرامیک ها نیاز دارید یک پاک کننده همه منظوره یا آب و صابون است. بعد از اینکه سرامیک ها را با پاک کننده شستید، آنها را با یک پارچه نرم پاک کنید تا ظاهری براق مانند روز اول داشته باشند.

بزرگترین مزیت سرامیک های شیشه ای زیبایی آنهاست. این سرامیک ها در انواع رنگ‌ ها، پوشش ‌ها و سبک‌ های مختلف در بازار موجود هستند. آنها نور خورشید را به زیبایی در محیط های مختلف منعکس می کنند و فضای درخشانی را برای شما به ارمغان می آورند.

.

معایب سرامیک شیشه ای

.

نقطه ضعف این نوع سرامیک این است که گران قیمت هستند. آنها بسیار محبوب هستند که باعث افزایش تقاضا و در نهایت افزایش قیمت می شود.

شما باید آنها را به صورت حرفه ای نصب کنید، به این معنی که خودتان نمی توانید این کار را انجام دهید. بنابراین نصب حرفه ای می تواند پرهزینه باشد.

از آنجایی که سرامیک های شیشه ای تا حدود زیادی شفاف هستند، سطح زیرین باید به دقت آماده شود، زیرا هر گونه آلودگی یا علامت گذاری از سطح شیشه ای آن مشخص می شود. مورد دوم این است که آنها باید با دقت بالا برش داده شوند، در غیر این صورت می توانند به طور خطرناکی تیز و برنده باشند. در نهایت  برای دوام و محافظت از کف زیرین باید به درستی دوغاب و آب بندی شوند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.