به وب سایت اسپشیال اسلب خوش آمدید.

سنگ و سرامیک اسپشیال اسلب

تفاوت چسب سنگ و چسب سرامیک

تفاوت چسب سنگ و چسب سرامیک
تفاوت چسب سنگ و چسب سرامیک | اسپشیال اسلب:

تفاوت چسب سنگ و چسب سرامیک بسیار زیاد است. شما نمی توانید این چسب ها را به جای یکدیگر استفاده کنید. اطلاع از تفاوت میان این دو چسب هنگام کار با مصالح ساختمانی بسیار مهم است. امروزه چسب های سنگ و سرامیک بسیار گوناگونی در بازار وجود دارد که شما می توانید از آنها استفاده کنید. بنابراین داشتن اطلاعات مناسب درباره این دو محصول صنعتی بسیار ضروری است.

چسب سنگ چیست؟

سنگ یک ماده منحصر به فرد است که ویژگی های بسیار زیادی را ارائه می دهد. به همین دلیل، هر چسبی با آن کار نمی کند. مهمترین چیزی که در مورد سنگ باید به خاطر بسپارید این است که یک ماده متخلخل است. به این معنی که سوراخ هایی دارد که مایع می تواند از آن عبور کند. چسب سنگ یکی از قوی ترین چسب های موجود در بازار است که بیشتر از پلی استر یا رزین های اپوکسی تهیه می شود.

بازار چسب سنگ به دلیل افزایش مصرف محصولات سنگی در صنعت ساختمان با سرعت زیادی در حال رشد است. خواصی مانند پایداری فیزیکی در دمای بالا، استحکام چسبندگی بالا، ثابت ماندن حتی در شرایط نامساعد و عدم تخریب در طول زمان، چسب سنگ را به انتخابی ارجح در صنعت ساختمان تبدیل می کند. این محصول برای تثبیت انواع سنگ ها از جمله سنگ مرمر بر روی سطوح بیرونی و داخلی کف و دیوار ایده آل است.

بیشتر چسب های سنگ ساختمانی به صورت دو جزئی هستند و از یک بخش سفت کننده و یک رزین تشکیل شده اند. کار با آنها بسیار راحت است، اما برای اینکه درست عمل کنند، باید آنها را در نسبت های دقیق مخلوط کرد.

انواع چسب سنگ

سه نوع چسب در بازار وجود دارد که سنگ ها را به خوبی می چسبانند. انواع چسب های سنگ شامل چسب های پلی اورتان، اپوکسی ها و سیانواکریلات هستند. انوع دیگری از چسب سنگها نیز ممکن است در بازار وجود داشته باشد، اما به اندازه این سه چسب موثر نخواهند بود.

چسب پلی اورتان

چسب های پلی اورتان بر پایه مواد پلیمری هستند که مقاومت فوق العاده ای در برابر حرارت و آب دارند. این چسب ها یکی از بهترین محصولات موجود برای چسباندن سنگ هستند، به خصوص اگر سنگ در فضای باز قرار گرفته باشد. چسب های پلی اورتان برای کاربردهای سنگین ساختمانی استفاده می شوند و تا 5 برابر قوی تر و مقاوم تر از چسب های ساختمانی دیگر هستند. این چسب ها پس از استفاده به خوبی منبسط می ‌شوند و به سنگ می‌ چسبند.

مقاومت شدید این چسب ها در برابر شرایط محیطی باعث بهبود بیشتر طول عمر پیوند آنها با سنگ می شود. این چسب ها می توانند به راحتی در برابر دمای بالا مقاومت کنند. حتی می توانید آنها را در دمای زیر صفر نیز استفاده کنید. آنها مقاومت فوق العاده ای در برابر آب از خود نشان می دهند و در برابر باران بدون هیچ مشکلی مقاومت می کنند.

زمان خشک شدن این چسب ها به طور متوسط 30 تا 60 دقیقه است. چسب های پلی اوراتان به یک روز کامل زمان نیاز دارند تا به طور کامل خشک شوند. اغلب برای بهبود چسبندگی نیاز به بستن دارند. این چسب ها به صورت شفاف خشک نمی شوند و از آنجایی که منبسط می شوند، گاهی اوقات می توانند ظاهر سنگ شما را خراب کنند. برای پروژه های سنگی با اتصالات قابل مشاهده، چسب های شفاف مانند چسب سیانواکریلات و چسب های اپوکسی ترجیح داده می شوند.

چسب های اپوکسی

چسب های اپوکسی قوی ترین چسب هایی هستند که می توانید در بازار پیدا کنید. این چسب ها دارای استحکام ساختاری فوق العاده قوی هستند که معمولا در برابر آب و حرارت نیز مقاومت خوبی از خود نشان می دهند.

مزیت اصلی استفاده از چسب های اپوکسی استحکام زیاد آنهاست. اپوکسی هایی با استحکام کششی بیش از 5000 پوند در هر اینچ مربع وجود دارد که از نظر استحکام بی نظیر است و باعث می شود این چسب حتی برای سنگین ترین پروژه های ساختمانی و تعمیرات سنگی مناسب باشد.

این چسب ها به خوبی چسب های پلی اورتان ها در برابر رطوبت مقاوم نیستند، اما برای اکثر شرایط عادی مانند باران یا رطوبت متوسط کافی هستند. چسب های اپوکسی در دماهای زیر صفر چندان خوب عمل نمی کنند، اما معمولا در محیط های گرم عملکرد عالی دارند.

زمان خشک شدن چسب های اپوکسی بسیار متفاوت است. برخی از آنها در 10 دقیقه خشک می شوند، در حالی که برخی دیگر تا 6 ساعت برای خشک شدن زمان نیاز دارند. یکی از مهمترین معایبی که چسب های اپوکسی دارند، کاربرد دشوار آنها است. این چسب ها دو جزئی هستند و برای اطمینان از چسبندگی خوب، باید دقیقا مقدار قسمت سخت کننده و رزین را به صورت مساوی با یکدیگر مخلوط کنید.

چسب های سیانواکریلات

چسب های سیانواکریلات، چسب هایی فوق العاده قوی برای چسباندن سنگ ها هستند. آنها سریع خشک می شوند و قدرت کافی برای چسباندن بیشتر سنگ های کوچک و بزرگ را دارند. این چسب ها برای چسباندن سنگ های که زمان خشک شدن سریع در آنها ضروری است، بهترین هستند. با این چسب می توانید پلاستیک، چوب، شیشه، فلز، چرم و تقریبا هر چیزی را که تصور کنید به سنگ ها بچسبانید. زمان خشک شدن این چسب بسیار سریع و کمتر از یک دقیقه است.

تفاوت بین چسب سنگ و سرامیک

تفاوت اصلی میان چسب سنگ و سرامیک براساس مواد اولیه مورد استفاده در ساخت این محصولات است. چسب های سنگ بیشتر از پلیمر تهیه می شوند، اما چسب های سرامیک مبتنی بر سیمان اصلاح شده با پلیمر هستند. از آنجایی که سنگ ها وزن بیشتری نسبت به سرامیک ها دارند، چسب سنگ نسبت به چسب سرامیک مقاومت و چسبندگی بیشتری دارد.

 

چسب های سنگ بیشتر دو جزئی هستند و برای استفاده باید هاردنر و رزین را به میزان مناسب با یکدیگر مخلوط کرد. در حالی که چسب های سرامیک بیشتر به صورت پودری یا خمیری در بازار موجود هستند و نیازی به هاردنر ندارند. چسب سنگ از آنجایی که از پلیمر ساخته می شود، انعطاف پذیری بیشتری نسبت به چسب سرامیک دارد.

برای اطلاع از قیمت های به روز انواع سنگ و سرامیک و کاشی و ملزومات مرتبط همانند چسب و لوازم نصب و همچنین خدمات مرتبط آنها نظیر برش واترجت،پریکات، تولید روشویی سرامیکی می توانید با فشردن دکمه زیر و از طریق واتساپ با کارشناسان ما در تماس باشید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.