به وب سایت اسپشیال اسلب خوش آمدید.

سنگ و سرامیک اسپشیال اسلب

سرامیک اسلب و کاربردهای آن

سرامیک اسلب
سرامیک اسلب و کاربردهای آن | اسپشیال اسلب:

سرامیک اسلب نوعی از سرامیک با ابعاد بسیار بزرگ است که مواد تشکیل دهنده آن در سرتاسر سرامیک به صورت یکنواخت پخش شده است. از آنجاییکه کاشی‌های معمولی ابعاد کوچکی دارند، سبب می‌شوند که سطح کاشیکاری شده تکه تکه به نظر می‌آید و یکپارچه نیست. با استفاده از سرامیک اسلب می‌توان سطحی یکپارچه و زیبا را ایجاد نمود.

در حال حاضر ، با پیشرفت تکنولوژی و با استفاده از دستگاههای مدرن در جهان تولید سرامیک به شکل اسلب افزایش یافته و از طرف دیگر استفاده از این نوع سرامیک‌ها در طراحی داخلی ساختمان گسترده تر شده است.

سرامیک اسلب چیست؟

واژه اسلب در لاتین به معنای ورق یا قطعه است، تولید سرامیک به صورت اسلب یک فرایند جدید در صنعت کاشی و سرامیک است که با ماشین های پیشرفته انجام می پذیرد، ابعاد سرامیک‌ اسلب بزرگ تر از ابعاد کاشی‌های معمولی است و این ابعاد به کاربرد سرامیک بستگی دارد.

 امروزه بدلیل همپوشانی زیاد (نبودن فاصله با سرامیک مجاور در هنگام نصب) این نوع سرامیک، و نیاز به اتصالات حداقلی در هنگام نصب، بسیار محبوب شده و مورد علاقه معماران قرار گرفته است . سرامیک‌های اسلب برای تاثیر بصری در مکان های تجاری جهت نمایش سطوح بزرگ، گزینه ی بسیار خوبی  است و همچنین سبب به وجود آمدن سبک جدیدی در معماری شده است.

چرا سرامیک اسلب؟

علاوه بر موارد فوق ضخامت نازک آنها گزینه بسیار خوبی برای بازسازی پروژه های ساختمانی است. صفحات سرامیک اسلب در دو نوع مات و براق وجود دارند. می‌توان با طرح های فلزی ، قندی ، رگه ای و با الهام گرفتن از طبیعت صفحات را به گونه ای طراحی کرد که چشم هر بیننده ای را خیره کند.

امکان ترکیب این نوع سرامیک با مصالح دیگر مانند سنگ، چوب بصورت ترکیبی نیز وجود دارد. کیفیت بالای آنها باعث شده در اکثر پروژه های لوکس مسکونی، اداری و تجاری مورد استفاده قرار گیرد.

در طراحی مدرن استفاده از سرامیک‌های اسلب بجای کاشی های کوچکتر متداول شده است. استفاده از ابعاد 120*240 و 240*360 زیبایی منحصر بفرد و چشم نوازی را به فضای ساختمان می بخشد.

برای کسانی که آشنایی زیادی با دنیای سنگ و سرامیک ندارند، اغلب اوقات این سوال پیش می‌آید که تفاوت بین سنگ اسلب و سرامیک اسلب چیست. در مقاله سنگ اسلب می‌توانید جواب این سوال را بیابید.

ویژگی های سرامیک اسلب

این نوع سرامیک در بین مهندسان و سازندگان ساختمان طرفداران زیادی دارد. این اقبال به دلیل مزایایی است که این نوع سرامیک نسبت به کاشی و سرامیک هاس سنتی دارد. همین مزایا را می توان برای سنگ اسلب هم در نظر گرفت. در اینجا برخی از مهمترین مزایای سنگ و سرامیک اسلب اشاره شده است:

زیبا و چشم نواز بودن

سنگ‌ها به طور کلی زیبا هستند. به این دلیل که  سنگ‌ها و صخره‌ها بخشی از طبیعت زنده هستند و همه چیز در طبیعت زیباست. هنگامی که این سنگ‌ها به قطعات بزرگ بریده می‌شوند، زیبایی آن بسیار بیشتر می‌شود. البته در فرآیند صنعتی شدن سنگ صیقل داده می شود و این امر به زیباتر شدن آن نیز کمک می‌کند.

قدرت و استحکام بیشتر

 اسلب ها با ابعاد و ضخامت های بزرگ بریده می شوند. این باعث استحکام بیشتر این سنگ می شود.

کیفیت بالاتر نسبت به سنگ کاشی

به دلیل استفاده از تکنولوژی و دستگاههای پبشرفته در فرایند برش سنگ و سرامیک از نوع اسلب، این نوع برش نسبت به سایر برش‌ها از جمله برش کاشی کیفیت بهتری دارد.

سهولت در حمل و نقل

همانطور که پیداست سنگ اسلب یک سنگ بزرگ یک تکه است. بنابراین حمل و نقل آن راحت تر از سنگ‌های کاشی است.

کاربردهای اسلب

با توجه به استفاده و کاربرد روزافزون اسلب ها، کاربردها و مصارف گوناگونی برای آن تعریف می‌شود. در زیر به برخی از این موارد اشاره شده است.

  • در فضای داخلی ساختمان ها مانند سالن ها و کف پذیرایی
  • کف و دیوارهای لابی
  • ورودی ساختمان
  • شومینه
  • دیوارهای آسانسور
  • فضای پشت تلویزیون
  • حمام
  • کابینت آشپزخانه
  • پیشخوان و میز غذاخوری
  • در ساختمانها و مراکز لوکس تجاری

برای اطلاع از قیمت های به روز انواع سنگ و سرامیک و کاشی و ملزومات مرتبط همانند چسب و لوازم نصب و همچنین خدمات مرتبط آنها نظیر برش واترجت،پریکات، تولید روشویی سرامیکی می توانید با فشردن دکمه زیر و از طریق واتساپ با کارشناسان ما در تماس باشید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.