به وب سایت اسپشیال اسلب خوش آمدید.

سنگ و سرامیک اسپشیال اسلب

سنگ اسلب، مزایا و معایب

سنگ اسلب
سنگ اسلب، مزایا و معایب | اسپشیال اسلب:

سنگ اسلب محصول اولیه ای است که از سنگ خام به دست می آید. سنگ خام که به آن بلوک می گویند دارای ابعاد مکعبی است که به صورت مربع یا مستطیل است. وقتی سنگ خام برای سنگ کاری فرستاده می شود، بسیار ضخیم است. بنابراین با دستگاههای برش سنگ موسوم به کاتر، به سنگ هایی با ضخامت کمتر تبدیل می شود.

سنگ اسلب دارای نمونه هایی از تراورتن، گرانیت و مرمر است که بسیار زیبا و گران قیمت هستند.

تفاوت بین سنگ اسلب و سرامیک اسلب

برای کسانی که آشنایی چندانی درباره سنگ و سرامیک ندارند، معمولا این سوال پیش می آید که چه تفاوتب بین سنگ اسلب و سرامیک اسلب وجود دارد. انتخاب میان این دو گزینه نیازمند کسب اطلاعات بیشتر و شناخت مزایایی دارد که هر یک از آنها دارند.

ویژگی های سنگ اسلب

این سنگ ها اندازه استاندارد خاصی ندارند و معمولاً تابع اندازه سنگی هستند که در معادن سنگ استفاده شده و در شرکت های سنگبری برش می خورد.

نوعی از آن که در دیوارها و کف پوش استفاده می شود از این قضیه مستثنی است زیرا شرکت ها می توانند آن را در اندازه دلخواه برش بزنند. در واقع سنگ اسلب به صورت یک تخته سنگ است که با توجه به سفارش شده صورت گرفته توسط کارخانه ها برش داده شده و هیچ گونه عملیات رنگ آمیزی یا تعمیر روی آن صورت نمی گیرد.

سنگ اسلب - اسپشیال اسلب

آیا سرامیک؟

 در مورد سرامیک اسلب قضیه متفاوت است زیرا سرامیک اسلب با وجود این که از مواد طبیعی ساخته می شود اما روش ساخت آن توسط انسان انجام می شود. همین نکته باعث می‌شود خیلی ها آن را غیر طبیعی بدانند.

سرامیک اسلب مزایای بیشتری نسبت به سنگ اسلب دارد که مهمترین آن نفوذ ناپذیری در مقابل آب باشد و همچنین تغییر شکل یافتن و اصطلاحاً خورده شدن سنگ در برابر تغییرات دمایی است.

 سرامیک های اسلب در اندازه های بزرگ به صورت تخته یا ورقه ای ساخته می شوند و یک محصول عالی برای پوشش داخلی ساختمان هستند. از آنجا که سرامیک اسلب توسط دستگاه ها و با دخالت انسان ساخته می شود می توان طرح ها و شکل های گوناگونی را برای آن تعریف نمود.

سرامیک اسلبنسبت به سنگ اسلب زیبایی ظاهری بیشتری دارد و چون در برابر نفوذ آب مقاوم است طول عمر بیشتری دارد.

همچنین نسبت به سنگ اسلب از قیمت معقول تر و مناسب تری برخوردار است.  نگهداری و تمیز نمودن آن نیز راحت تر است زیرا در هنگام ساخت یک لایه لعابی بر روی آن کشیده می‌شود که باعث می‌شود تمیز کردن آن خیلی ساده تر باشد.

مزایای استفاده از سنگ اسلب

اسلب ها چون از مواد طبیعی مقاوم ساخته می شوند دارای لایه نفوذ ناپذیر بوده در مقابل مواد شیمایی و ضربه مقاوم است. می توان مزایای آن را اینگونه بر شمرد :

1- تنوع رنگ و طرح زیاد

2- هزینه نگهداری کم

3-مقاوم در برابر ضربه و سختی بالای آن و کیفیت بالا

4- اندازه  بسیار بزرگتر نسبت به سرامیک معمولی

5- دارای لعاب نفوذ ناپذیر و امکان استفاده در هر شرایط آب و هوایی

6- مراقبت آسان

7- وزن سنگ: ممکن است بگویید سنگین بودن از معایب سنگ اسلب است. اما به یاد داشته باشید که سنگ ماهیتی سنگین دارد، پس سنگین بودن طبیعی است. بنابراین، این وزن می تواند به عنوان یک مزیت نیز مورد توجه قرار گیرد. زیرا زمانی که بخواهید از این سنگ بر روی زمین استفاده کنید، این وزن به قدرت چسبندگی سنگ کمک می کند.

معایب

1- نصب آن به دلیل ابعاد بزرگ کمی دشوار است

2- آسیب دیدگی کودکان و افراد مسن  در صورت سر خوردن بدلیل اینکه جنس اسلب سخت و محکم است .

3-  احتمال سر خوردن در فصل سرد که همراه با یخ زدگی همراه است

4- مهمترین عیب سنگ اسلب وزن زیاد آن است که برای حمل و نقل نیاز به تجهیزات اضافی و حتی ابزار نصب دارد.

موارد استفاده

سنگ اسلب را می توان در کف سازی و در دیوارها و کابینت و پیشخوان و شومینه استفاده کرد. طبقات تالارها، رستوران ها، لابی ها، حیاط بارگاه ها، مساجد، زیارتگاه های مذهبی، حمام ها و سرویس های بهداشتی هم در منازل و هم در اماکن عمومی.

برای اطلاع از قیمت های به روز انواع سنگ و سرامیک و کاشی و ملزومات مرتبط همانند چسب و لوازم نصب و همچنین خدمات مرتبط آنها نظیر برش واترجت، پریکات، تولید روشویی سرامیکی می توانید با فشردن دکمه زیر و از طریق واتساپ با کارشناسان ما در تماس باشید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.