به وب سایت اسپشیال اسلب خوش آمدید.

سنگ و سرامیک اسپشیال اسلب

چسب کاشی و سرامیک خمیری

چسب کاشی و سرامیک خمیری
چسب کاشی و سرامیک خمیری | اسپشیال اسلب:

چسب کاشی و سرامیک خمیری یک محصول پرکاربرد در صنعت ساخت و ساز و اتصال منسوجات سرامیکی است. امروزه شما می توانید چسب سرامیک خمیری را از میان طیف گسترده ای از برندهای مختلف خریداری و استفاده کنید. به دلیل کاربرد آسان و مقاومت دمایی از این چسب برای چسباندن سرامیک و کاشی و ترمیم اشیاء سرامیکی بسیار استفاده می شود.

چسب سرامیک خمیری چیست

چسب سرامیک خمیری یک محصول شیمیایی است که برای اتصال و چسباندن انواع مصالح از جمله کاشی و سرامیک در خارج و داخل ساختمان استفاده می شود. این چسب ها قابلیت تحمل تا دمای 2200 درجه سانتی گراد را دارند. این چسب بر پایه چسب های معدنی مانند سیلیکات های قلیایی و فسفات های فلزی مختلف با پرکننده های کربن، آلومینا، سیلیس، اکسید منیزیم یا پودر زیرکونیا تولید می شوند.

سرامیک ها را می توان به راحتی با استفاده از چسب های آلی معمولی به هم چسباند. با این حال، قابلیت دمایی این چسب ها به شدت محدود است، به عنوان مثال چسب های اپوکسی و فنلی را می توان تا دمای حدود 150 درجه سانتی گراد استفاده کرد. از آنجایی که سرامیک ها اغلب به دلیل توانایی مقاومت در دمای بالا استفاده می شوند، چسب سرامیک خمیری نیز به دلیل مقاومت دمایی مناسب بیشتر از سایر چسب ها مورد استفاده قرار می گیرند.

نکات لازم هنگام خرید چسب سرامیک خمیری

کاشی و سرامیک مصالح تکمیلی مهم در صنعت ساخت و ساز هستند که رنگ غنی و الگوی های متنوعی دارند. این محصولات نه تنها برای جلوه بیشتر محوطه سازی کاربرد دارند بلکه دارای خاصیت پخش سریع آب ، استحکام بالا، تمیز کردن آسان هستند که در صنعت ساخت و ساز حائز اهمیت است.

نوع چسب

انواع مختلفی از چسب های سرامیک در بازار وجود دارد، رایج ترین این نوع چسب ها، چسب های خمیری و چسب های پودری سرامیک هستند. چسب سرامیک خمیری آماده مصرف است و نیازی به مخلوط کردن با مواد خاصی را ندارند. این چسب به ویژه برای افرادی که تجربه زیادی در نصب کاشی و سرامیک ندارند، بسیار مناسب است. در مقابل چسب سرامیک پودری بر پایه سیمان ساخته شده است و قبل استفاده باید با میزان مناسبی از آب ترکیب شود.

خشک شدن و شفافیت

هر چسبی، صرف نظر از نوع آن، زمان خشک شدن متفاوتی دارد که معمولا در جایی روی برچسب محصول نوشته می شود. به طور کلی، چسب سرامیک خمیری حدود 30 ثانیه تا 5 دقیقه برای گیرش و 72 ساعت زمان برای خشک شدن لازم دارد. شفافیت چسب های سرامیکی، جنبه دیگری است که باید آن را در نظر داشته باشید. چسب های سرامیک خمیری بیشتر در رنگ های سفید و طوسی تولید می شوند. اما ممکن است براساس مواد استفاده شده و شرکت تولید کننده رنگ های دیگری نیز داشته باشد.

چسب سرامیک خمیری دارای مزایای بسیار زیادی همچون خاصیت ضد لغزش، چسبندگی بالا، مقرون به صرفه بودن، قابل استفاده بر روی سطوح عمودی و افقی و استفاده آسان را ارائه می دهد. از این رو در صنعت ساخت و ساز بسیار استفاده می شود. برخی از موارد استفاده این چسب شامل:

  • نصب سرامیک و کاشی در داخل ساختمان
  • نصب سنگ، سرامیک و موزاییک بر روی انواع سطوح
  • چسباندن سرامیک های شکسته شده

تفاوت چسب سرامیک پودری و خمیری

چسب سرامیک پودری از مواد خاصی بر پایه سیمان ساخته می شود. این نوع از چسب های سرامیک به دلیل داشتن پلیمرهای فراوان، پس از مخلوط شدن با آب و در نهایت خشک شدن، در برابر نفوذ آب کاملا مقاوم هستند. چسب های سرامیک پودری نسبت به چسب های خمیری ماندگاری و دوام بالاتری دارند.

چسب سرامیک خمیری برای نصب کاشی و سرامیک بر روی دیوارهای بتنی یا گچی استفاده می شود. این چسب ها در برابر روغن، اسید و آب مقاوم هستند. هنگام استفاده از چسب های خمیری باید ابتدا سطح را تراز کرد و دیوار گچی یا سطح زمین قبلا با ملات سیمان پردازش شده باشد. استفاده از این چسب ها در محیط های مانند استخر، حمام و کف سرویس بهداشتی توصیه نمی شود.

نحوه استفاده از چسب سرامیک خمیری

چسب سرامیک خمیری را با ماله روی سطح کار بمالید و سپس با ماله دندانه دار آن را به صورت عمودی و یکنواخت شیار بزنید و در نهایت کاشی یا سرامیک را نصب کنید. عمق شیارها باید به اندازه ای باشد که حداقل 65 درصد سطح پشت کاشی یا سرامیک با چسب تماس داشته باشد. مقادیر زیر حاصل تجربه طولانی و توصیه شده برای عمق شیار چسب سرامیک خمیری است:

  • کاشی و سرامیک تا 10 سانتی متر، عمق شیار 4 میلی متر
  • کاشی و سرامیک بیش از 10 سانتی متر، عمق شیار 6 میلی متر
  • کاشی و سرامیک ضخیم بیش از 15 سانتی متر، عمق شیار 8 میلی متر

همچنین قبل از استفاده از این چسب ها، سطح زیر کار باید صاف، تمیز، سفت و عاری از مواد زائد مانند رنگ، آهک، گریس یا گرد و غبار باشد.

موارد احتیاط هنگام کار با چسب خمیری

این چسب ها مواد خطرناکی برای سلامتی و محیط زیست ندارند بنابراین می توانید به راحتی از آنها استفاده کنید. اما قبل از استفاده باید برخی از نکات لازم را رعایت کنید. ابتدا توصیه می شود، برگه ایمنی تولید کننده چسب (MSDS) را به خوبی مطالعه کنید. چسب های خمیری قابل اشتعال نیستند، اما بهتر است این محصولات را در مناطقی با تهویه مناسب استفاده کنید.

همچنین توصیه می شود چسب سرامیک خمیری را دور از دسترس کودکان نگهداری کنید و از تماس مستقیم چسب با پوست و چشم پرهیز کنید. هنگام استفاده از این چسب ها، توصیه می شود از دستکش لاستیکی استفاده کنید. اگر این چسب با پوست و چشم شما تماس پیدا کرد، باید به سرعت و به طور کامل با آب و صابون شسته داده شود.

برای اطلاع از قیمت های به روز انواع سنگ و سرامیک و کاشی و ملزومات مرتبط همانند چسب و لوازم نصب و همچنین خدمات مرتبط آنها نظیر برش واترجت،پریکات، تولید روشویی سرامیکی می توانید با فشردن دکمه زیر و از طریق واتساپ با کارشناسان ما در تماس باشید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.