به وب سایت اسپشیال اسلب خوش آمدید.

سنگ و سرامیک اسپشیال اسلب

چسب کاشی پودری

چسب کاشی پودری
چسب کاشی پودری | اسپشیال اسلب:

چسب کاشی پودری چیست؟

چسب کاشی ماده بسیار چسبناک و قدرتمندی است که برای اتصال انواع کاشی و سرامیک به سطوح استفاده می شود. در گذشته برای چسباندن کاشی به کف و دیوار از مدل های مختلف ملات استفاده می شد که معایب زیادی داشت. امروزه از چسب های کاشی که به دو صورت خمیری و پودری هستند برای چسباندن کاشی و سرامیک استفاده می شود.

یکی از مهمترین ویژگی های چسب کاشی پودری این است که پس از خشک شدن در برابر رطوبت مقاوم است. این مقاومت به دلیل وجود پلیمر مخصوصی است که در تولید این چسب ها استفاده می شود. این چسب ها علاوه بر اینکه به خوبی به انواع سرامیک و کاشی می چسبند، روی سطوح مختلف هم این قدرت را دارند. با توجه به نوع ترکیبات به کار رفته در ساخت این چسب ها سعی کنید از این چسب ها روی سطوح گچی استفاده نکنید.

مزایای چسب سرامیک و کاشی پودری

  • ایمن‌ و با دوام
  • کاربری آسان
  • حداقل گرد و خاک
  • مقرون به صرفه
  • مقاومت بالا در برابر نفوذ آب
  • قدرت چسبندگی بسیار بالایی
  • گیرش سریع و تثبیت در همان روز

انواع چسب سرامیک وکاشی پودری

انواع مختلفی از چسب کاشی پودری برای انتخاب وجود دارد. اغلب چسب های پودری بر اساس زمان کاری که برای استفاده از محصول دارید، به دو دسته «سریع» یا «استاندارد» طبقه بندی می شوند.

انتخاب چسب کاشی سریع به این معنی است که می‌توانید سریع‌تر به کار درزگیری (دوغاب کشی) و تکمیل اتاق بپردازید. از سوی دیگر، اگر کف را با الگوی پیچیده‌تری کاشی می‌کنید یا می‌خواهید از دقت و پرداخت بی‌عیب اطمینان حاصل کنید، منطقی‌تر است که از چسب کاشی با زمان گیرش طولانی‌تر استفاده کنید.

چسب های کاشی نیز دارای درجات مختلف انعطاف پذیری هستند. در حالی که چسب های استانداردS1 و همچنین اغلب چسب های بدون رتبه برای اکثر کاربردها مناسب هستند.

اگر مناطقی را با تردد بیشتر یا لرزش زیاد کاشی کاری می کنید، استفاده از چسب کاشی درجه بندی شده S2 به شما آرامش خاطر بیشتری می دهد. در این حالت کف ترک نخواهد خورد. بر اساس رنگ دوغابی که قصد استفاده از آن را دارید، می توانید بین چسب کاشی سفید و خاکستری نیز یکی را انتخاب کنید.

ماندگاری چسب کاشی پودری

چسب کاشی پودری بر پایه سیمان تقویت شده با پلیمر ساخته می شود که قدرت چسبندگی بسیار بالایی دارد و در زیرساخت های مختلف قابل استفاده است. این محصول فقط با افزودن آب تهیه می شود و این خاصیت را دارد که پس از خشک شدن مستحکم بوده و در برابر نفوذ آب مقاومت بالایی دارد.

چسب کاشی و سرامیک پودری قابل استفاده در نصب انواع سرامیک و کاشی، کف سازی فضاهای خشک و مرطوب داخل و خارج ساختمان، انواع دیوارهای ساخته شده از مواد مختلف سیمان، آجر و بتن، انواع محصولات پایه پرسلان مشتق شده از سنگ گرانیت و همچنین برای نصب سنگ های آنتیک طبیعی و غیر طبیعی به ویژه در مکان هایی مانند سازه های استخری که در برابر نفوذ رطوبت مقاوم هستند، استفاده می شود.

در ترکیب چسب کاشی و سرامیک پودری از پرکننده های میکرونیزه و همچنین رزین های پلیمری استفاده شده است که باعث افزایش استحکام کششی و چسبندگی این محصول و برتری آن نسبت به سایر چسب های قدیمی می شود. این خواص باعث می شود که چسب کاشی و سرامیک پودری بهترین انتخاب برای استفاده در فضای باز و همچنین نصب سنگفرش یا کفپوش باشد.

 چسب کاشی آماده یا پودری؟ مسئله این است!

در نصب کاشی و سرامیک چه تازه کار باشید و چه یک حرفه ای باتجربه، با چسب کاشی های آماده (خمیری) و پودری برخورد کرده اید، اما تفاوت چیست؟

بر کسی پوشیده نیست که دانستن زمان انتخاب چسب پودری به جای چسب کاشی آماده می تواند گیج کننده باشد. این یک مشکل قدیمی است، آیا می توانم از چسب کاشی آماده استفاده کنم یا باید به سراغ چسب کاشی پودری بروم؟

 تجربه ما نشان می دهد که در نصب اکثر کاشی‌ها، از چسب پودری استفاده می‌کنند و در حالی که هر دو نوع مزایا و معایب خود را دارند، تفاوت واقعی در شیمی نحوه خشک شدن چسب است.

به طور کلی استفاده از مخلوط آماده آسان‌تر است، زیرا می‌توان آن را مستقیما در سطح کار استفاده نمود و نیازی به آب یا مخلوط کردن ندارد.اما به دلیل ساختار شیمیایی چسب آماده، سطح کار به خوبی خشک نمی شود، زیرا به تبخیر آب بیشتری نیاز دارد.

به عنوان مثال کاشی های پرسلان را در نظر بگیرید: آنها سطحی متراکم دارند و بدون منافذ که دسترسی به هوا را کاهش می‌دهد. اگر با استفاده از چسب آماده به سطحی چسبانده می‌شد، وسط کاشی خیس می‌ماند و نمی‌چسبد. نتیجه می‌تواند فاجعه‌بار باشد و منجر به هزینه‌های غیرضروری و اتلاف وقت شود، زیرا کاشی‌ها در ابتدا به هم متصل می‌شوند، اما پس از خشک شدن کامل چسب، در معرض خطر شل شدن یا ترک خوردن قرار می‌گیرند.

چسب  خمیری آماده با تبخیر خشک می شوند

چسب خمیری آماده به دلیل فرآیند تبخیر کمی کندتر از چسب های پودری خشک می شوند. نحوه خشک شدن آن، آن را برای کاشی کاری روی زمین یا کاشی های پرسلان نامناسب می‌کند. این به این دلیل است که برای خشک شدن به هوا متکی است، در حالی که چسب های کاشی پودری به صورت شیمیایی خشک می شوند.

چسب‌های آماده برای کاشی‌ و سرامیک مناطقی مانند پاشش‌های آشپزخانه که سطوح رطوبت پایین‌تر است، ایده‌آل هستند. این چسب‌های کاشی برای پروژه‌های کوچک‌تر ایده‌آل هستند.

چسب های پودری به صورت شیمیایی خشک می شوند

چسب های پودری در گریدهای مختلف تولید می شوند و با  واکنش شیمیایی خشک می شوند. مناسب برای اکثر کارهای کاشی و سرامیک، پرسلان و سنگ طبیعی و همچنین کاشی های بزرگتر می توان از چسب کاشی پودری در مناطق مرطوب مانند حمام یا اتاق های مرطوب نیز استفاده کرد.

برخلاف چسب‌های کاشی آماده، چسب‌های کاشی پودری را می‌توان برای کاشی‌کاری کف استفاده کرد و برای استفاده در فضای باز نیز مناسب است. به این معنی که می‌توانید درنصب سنگ‌فرش و مانند آن از این چسب استفاده کنید. این نوع چسب ها برای کاشی کاری روی گرمایش از کف یا در جاهایی که احتمال لغزش و حرکت سطح زیر کاشی وجود دارد، مناسب هستند.

علاوه بر این، با نوآوری‌های جدیدی چسب‌های پودری ایمن‌تر و راحت‌تر از همیشه استفاده می‌شوند.

موارد استفاده از چسب پودری

همین فرض برای کاشی های با فرمت بزرگ نیز قابل اجرا است. سطح بزرگتر دسترسی به هوا برای تبخیر رطوبت را کاهش می دهد و همانطور که هر سازنده و تاجری می داند، این کاشی ها سنگین هستند. نتیجه عدم چسبندگی یک کاشی با فرمت بزرگ فقط پرهزینه و وقت گیر نیست. این به طور بالقوه خطرناک است.

همین قوانین در مورد محیطی که کاشی در آن استفاده می شود اعمال می شود. اگر محیط مرطوب باشد، تبخیر رطوبت کاهش می‌یابد، به این معنی که کاشی‌ها هرگز به طور کامل خشک و ثابت نمی‌شوند. هنگام استفاده از کاشی روی یک کف، سازندگان حرفه ای باید در نظر داشته باشند که ضربه و حرکت بیشتر از روی دیوار است. اگر کاشی با استفاده از چسب آماده نصب شده باشد، احتمال ترک خوردن آن افزایش می‌یابد. زیرا سطح زیر آن ممکن است هنوز مرطوب باشد و باعث ضعیف شدن کاشی و افزایش احتمال لغزش یا ترک خوردن می‌شود.

اگرچه مخلوط آماده عموما ارزان‌تر و استفاده آسان‌تر است، اما ارزش آن را دارد که با کمی مبلغ بیشتر بر روی چسب کاشی پودری برای چنین کارهایی سرمایه‌گذاری کنید.

چسب های کاشی پودری از شیمی خشک شدن متفاوتی استفاده می کنند. این انعطاف پذیری بیشتری را در مورد خشک کردن فراهم می کند و به خشک شدن محصول در سراسر آن کمک می کند نه فقط در نواحی در معرض.

نتیجه گیری

چسب های پودری برای کاشی های بزرگ، سنگ طبیعی و کاشی پرسلان ایده آل هستند و به چسبیدن کاشی به کف و محیط های مرطوب کمک می کنند. استحکام، انعطاف پذیری و خشک شدن بصورت یکنواخت، برای تضمین کیفیت و ماندگاری طولانی بسیار ضروری است.

همچنین این چسب باعث صرفه‌جویی قابل توجهی در زمان برای سازندگان می‌شود. زیرا می‌توان آن‌ها را سریع‌تر از چسب‌های کاشی آماده مخلوط کرد. به عنوان مثال، چسب کاشی سریع انعطاف پذیر را می توان تنها پس از 3 ساعت (در دمای 20 درجه سانتی گراد) دوغاب کشی کرد. در حالی که چسب آماده ممکن است تا 24 ساعت طول بکشد تا خشک و آماده شود.

برای اطلاع از قیمت های به روز انواع سنگ و سرامیک و کاشی و ملزومات مرتبط همانند چسب و لوازم نصب و همچنین خدمات مرتبط آنها نظیر برش واترجت،پریکات، تولید روشویی سرامیکی می توانید با فشردن دکمه زیر و از طریق واتساپ با کارشناسان ما در تماس باشید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.